środa, 17 czerwca 2015

Co zrobić w poniedziałek aby cały tydzień był udany

Poniedziałek rano... Najgorszy dzień tygodnia, albo wstajemy do szkoły albo do pracy. Wzdychasz znowu ten cholerny tydzień od początku. Wypijasz szybko kawę aby pobudzić się do życia, bo po weekendzie jesteś jeszcze przemęczony aby sprawnie funkcjonować.



Flotographic Arts / Foter / CC BY

Oto 15 rzeczy, które sprawią, że nadchodzący tydzień będzie bardziej udany niż dotychczas.

1. Nie wciskaj "drzemki".
Każdy uwielbia wciskać przycisk drzemki. Większość uwielbia wstać dopiero po kilkukrotnej "drzemce", lecz w rzeczywistości przynosi ona nam więcej szkody niż pożytku. Najlepiej jest wstać za pierwszym razem, gdy tylko usłyszysz dzwięk alarmu. W ten sposób szybciej wejdziesz w nowy dzień, z większą energią, a w dłuższej perspektywie czasu zobaczysz, że takie przebudzanie na 10 minut, spanie i znowu przebudzanie powoduje, że jesteś bardziej zmęczony niż po pierwszym usłyszeniu budzika.

2. Szybka praca.
Najlepszym sposobem, aby mieć energię na cały dzień jest wstawanie wcześnie rano. Wiele osób woli wykonać ważne czynności w godzinach porannych, ponieważ daje to powód do wczesnego wstawania i zwiększonego pola do myślenia. Ćwiczenia rano również pomagają w poprawie nastroju oraz zwiększa pewność siebie. Zwróć uwagę na fakt, że jak coś odkładasz na później to ostatecznie pod wieczór dajesz sobie z tym spokój i odkładasz to na inny termin. 

3. Śniadanie najważniejsze.
Dokładnie jak w reklamach płatków śniadaniowych. Zacznij dzień od zrównoważonego posiłku. Ludzie sukcesu potrafią być bardziej skuteczni, gdy posiadają potrzebne im składniki odżywcze. Upewnij się, że śniadanie obejmuje białka aby utrzymać skupienie i aby wyeliminować rozkojarzenie, które dają się we znaki gdy zaczynamy być głodni.

4. Czysty dom.
Poniedziałek bywa męczący, dlatego wszystkie naczynia po posiłkach oraz sprzątanie nie odkładaj na ten dzień, tylko wykonaj go jeszcze w niedzielę. Gdy wrócisz zmęczony po pracy i zastaniesz masę rzeczy do posprzątania zazwyczaj w ten dzień tego nie zrobisz. W niedziele czynność ta zajmie Ci kilka minut a po pracy zastaniesz czysty dom.

5. Plan tygodnia.
Większość osób żyje w rutynie z dnia na dzień. Jednak czasami sytuacja może się zmienić i może nam coś wyskoczyć do załatwienia na co nie starczy nam czasu. Dlatego twórz plan dnia i włącz nową świeżość do co tygodniowych planów.

6. Jedź szybciej do pracy.
A przynajmniej raz i to w poniedziałek. Dobre nawyki najlepiej wprowadzać w poniedziałki. Przyjeżdżając szybciej do pracy, unikniesz bólu głowy od natłoku zadań i nie będziesz musiał nic robić w pośpiechu. Wystarczy 10 minut być szybciej w pracy a dzień poukładamy sobie niemal idealnie.

7. Organizacja.
Będziesz pracował wydajnie jeśli Twoje stanowisko będzie jak najbardziej przejrzyste bez zbędnych papierków, ładowarek tułających się gdzieś po biurku i innych zbędnych śmieci. Kiedy już ogarniesz wizualnie swoje biurko Twoja wydajność i chęć do pracy będzie większa.

8. Małe sprawy w pierwszej kolejności.
Jeśli masz kilka małych zadań do wykonania, zrób je w pierwszej kolejności. Odpowiedz na ważne maile, wykonaj telefon, który masz wykonać. Następnie wykonując większą sprawę będziesz bardziej na niej skoncentrowany i nie będziesz musiał pamiętać o małych sprawach.

9. Skrzynka pocztowa pod kontrolą.
Upewnij się, że masz dobrze zorganizowaną skrzynkę pocztową. Niepotrzebne maila w spamie, odpowiednio ustawione filtry, dzięki czemu nie stracisz czasu na przeszukiwanie niepotrzebnych maili w późniejszym czasie.

10. Witaj się z wszystkimi.
Sukces tkwi w umiejętności oraz ciężkiej pracy. Dodatkowo mówiąc proste "cześć" do wszystkich, którzy mijają twoje biurko idąc do swojego stanowiska zyskasz dodatkową sympatię od pozostałych ludzi, a w dłuższej perspektywie jest to bardzo ważne.

11. Lista rzeczy do zrobienia.
To-do-list jest czymś wyjątkowym. Utrzymują Cię na właściwym torze i nie pozwalają na ominięcie ważnych spraw i zadań. Jedna lista w komputerze, druga w telefonie, kolejna na karteczce na biurku - dzięki temu będziesz wiedział co jest najważniejsze i w jakiej kolejności do zrobienia.

12. Wyobraź sobie sukces.
To co masz zrobić w tym tygodniu, wyobraź sobie, że zakończysz to sukcesem. Wizualizacja sukcesu to najlepszy motywator, który możemy sobie wyobrazić.

13. Sztuka mówienia "NIE".
Tylko jedna osoba może tak wiele zrobić. Dlatego zaczynając tydzień zgadzaj się na te sprawy, które jesteś w stanie zrobić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie chamskie, hejterskie a także niecenzuralne komentarze będą usuwane.